چاره نداشته باشيم به ايران حمله مي کنيم

خلاصه خبر : وزير اطلاعات و امور راهبردي رژيمي که تنها دارنده سلاح هاي هسته اي در خاورميانه قلمداد مي شود مي گويد اين رژيم در صورتي که چاره اي نداشته باشد به ايران حمله نظامي خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: يوال اشتاينيتز، وزير اطلاعات و امور راهبردي تنها رژيم دارنده سلاح هاي هسته اي در خاورميانه در بحبوحه ادامه مذاکرات هسته اي بين ايران و گروه 1+5 مي گويد اين رژيم تمام اقدامات لازم براي جلوگيري از برنامه هسته اي ايران را انجام خواهد داد.

وي که روز پنجشنبه با راديو اسرائيل صحبت مي کرد گفت تمامي گزينه ها از جمله اقدام نظامي عليه ايران روي ميز است.

وزير اطلاعات و امور راهبردي گفت اسرائيل تلاش خواهد کرد تهديدها عليه اين رژيم را از طريق ديپلماسي و راهبردهاي اطلاعاتي حل و فصل کند اما «اگر ما چاره اي نداشته باشيم، گزينه نظامي روي ميز است.»

اشتاينيتز در پاسخ به مخالفت هاي احتمالي آمريکا با اين اقدام به مورد حمله رژيم صهيونيستي به رآکتور هسته اي عراق در سال 1981 اشاره کرد و گفت: «اين عمليات با موافقت آمريکا انجام نشد.»

ادعاهاي اين مقام صهيونيستي در حالي مطرح مي شود که کارشناسان مسائل نظامي در توانمندي رژيم صهيونيستي براي حمله بدون همراهي آمريکا به ايران ابراز ترديد کرده اند. چند هفته پيش ژنرال «مايکل هايدن»، مدير سابق آژانس امنيت ملي آمريکا در مصاحبه‌اي با شبکه خبري «ام‌اس‌ان‌بي‌سي» گفت که اسرائيل توان نظامي حمله به ايران را ندارد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا در صورت شکست مذاکرات هسته‌اي، اسرائيل به ايران حمله خواهد کرد و آيا احتمال دارد اين کار را را بدون هماهنگي آمريکا انجام دهد، گفت: «اسرائيل توان اين کار را ندارد و اين کار عاقلانه هم نيست.»

هايدن گفت: «فاصله‌ها زياد است، نيروي هوايي اسرائيل کوچک ـ خوب است اما کوچک ـ و مواضع مورد نظر، متعدد، پراکنده و سخت.»

وي افزود: «بنابراين سوال اين است که آيا اسرائيل تنها رابطه استراتژيک خود که بقايش به آن وابسته است را در معرض خطر قرار خواهد داد تا اين برنامه را براي سه تا شش ماه به عقب بيندازد. فکر نمي‌کنم اين کار را انجام دهد.»


کلمات کلیدی: اسرائیل